Kepentingan Belajar Bahasa Asing


Kepentingan Belajar Bahasa Asing

1. Membuat anda lebih bijak. Penyelidikan telah menunjukkan pengetahuan tentang lebih daripada satu bahasa dikaitkan dengan lebih baik penaakulan, kemahiran menyelesaikan masalah dan kreativiti.

2. Meningkatkan pencapaian akademik. Belajar bahasa menyokong pencapaian akademik. Dapat mencari pelbagai maklumat yang khusus pada bahasa asing.

3. Memberi kelebihan dalam kerjaya. Kemahiran bahasa asing dikaitkan dengan peningkatan peluang pekerjaan. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa permintaan untuk pekerja dwibahasa di Amerika Syarikat mempunyai dua kali ganda dari tahun 2010 hingga 2015. 11 juta pekerjaan AS berkaitan dengan eksport, dan kebanyakkan rakan dagangan utama AS menggunakan bahasa selain bahasa Inggeris.

4. Memberi akses yang lebih luas kepada pendidikan dan maklumat. Sekiranya anda bercakap bahasa lain, anda boleh belajar di luar negara dan mendapatkan ijazah di negara lain di mana kos pendidikan yang lebih murah. Selain itu, dapat meluaskan permandangan dengan penghijrahan ke negara lain.

5. Memberi anda lebih banyak kemahiran sosial. Lebih daripada 60 juta orang di AS bercakap bahasa selain daripada bahasa Inggeris di rumah. Mereka yang hanya berbahasa Inggeris tidak dapat berkomunikasi secara langsung dalam bahasa ibunda dari banyak rakan dan jiran. Anda dapat bergaul dengan rakan-rakan daripada pelbagai latar belakang.

TINGGALKAN KOMEN


KEMBALI KE ATAS